недеља, 17. фебруар 2013.

DISANJE


Značaj pravilnog disanja

Mnoga moderna oboljenja izazvana su nedostatkom kiseonika u ćelijama. Ukoliko ćelijama nedostaje kiseonik, kao posledicu možete imati hladne noge i ruke, glavobolje, kruta ramena, suvu ili grubu kožu. Postajete podložniji posledicama stresa, a i svakodnevne sitauacije vas lako mogu dovesti u neravontežu. Takođe možete imati problema sa jezikom, noktima kao i zapaljenjem oka. Zbog nedostatka kiseonika u ćelijama se stvara povoljna sredina za razvoj kancera, cerebrovaskularnih oboljenja, kao i demencije. S toga, veoma je bitan dovod svežeg kiseonika u svaki kapilar u telu kako bi ste održali dobro zdravlje. 

Ljudi u modernom društvu žive stresno i kao posledica toga postaju uznemireni i razdraženi. Ovo izaziva skupljanje krvnih sudova i otežava efektivan protok kiseonika kroz celo telo. Takođe, loše držanje će smanjiti protok krvi u telu i samim tim smanjiti dovod kiseonika. Ovo su slabosti kod ljudi u modernom društvu. U svetu postoji mnogo metoda disanja, kao sto su „Tanden“ vežbe disanja, Joga vežbe disanja itd. Kod nekih metoda disanja udah i izdah su vremenski definisani. Kod drugih metoda, prilikom udisaja širite abdomen i zadržavate tokom izdisaja. Ovakve metode disanja izazivaju da naglo udišete ili da svesno zaustavite disanje kao, ili da držite zategnut abdomen. Ovakve metode izazivaju skupljanje kapilara što utiče na smanjenje protoka kiseonika kroz celo telo. Ovakvim metodama samo produbljujete dah što utiče na privremenu razmenu vazduha u vašim plućima. 

Metod disanja koje će omogućiti tok kiseonika kroz celo telo je „Ki disanje“. Ki disanje je nastalo iz stare šintoističke metode disanja nazvano Misogi no Kokyu-ho „Nagayo no den“ (Misogi disanje). Misogi disanje je bazirano na jedinstvu uma i tela. Ovakav metod ne zahteva da kontrolišete disanje niti da sa namerom zadržite dah. Potrebno je samo prirodno disati uz pravilno držanje tela.

 Misogi škola
 Razvoj sklada uma i tela kroz intezivne vežbe disanja, meditaciju i vežbe zdravlja.
 Vežbe vode:
 Petar Lazić (2. dan - Shin Shin Toitsu Aikido)
 Marko Magdenović (1. dan - Shin Shin Toitsu Aikido)

 

 

Razvoj disanja - vežbe disanja


Razvoj disanja je deo kroz koji se izvodi i usvaja Razvoj pokreta...
Razvoj disanja nas uči kako da koristimo maksimalni kapacitet pluća i kako da kontrolišemo disanje.
Disanje treba da bude sporo, duboko i ritmično. Ovakvo disanje povećava vitalnost i mentalnu jasnoću.
Većina ljudi za disanje koristi samo mali deo svojih pluća. Oni plitko dišu, jedva da i šire grudni koš. Ramena su kruta, javljaju se bolne napetosti u leđima i vratu, i pate od nedostatka kiseonika. Oni treba da rade Razvoj disanja.

Disanje možemo podeliti na tri načina:
  • klavikularno disanje (clavicula - ključna kost) - plitko i najviše moguće vrste. Ramena i ključne kosti su podignute, a stomak se kontrahuje. Maksimalan napor je napravljen, a minimalna količina vazduha se dobija.
  • grudno disanje - vrši se širenjem grudnog koša. To je drugi način nepotpunog disanja.
  • abdomenalno (stomačno) disanje - ovo disanje je najbolje od pomenutih, jer dovodi vazduh u najnižu tačku i u najveći deo pluća. Disanje je sporo i duboko, a pravilno se koristi dijafragma.
Nijedno od ovih načina nije potpuno. Razvoj disanja kombinuje sva tri, počevši duboko udahnemo nastavimo preko medjurebarnih i klavikularnih oblasti.

Abdomenalno (stomačno) disanje
Da biste dobili osećaj pravilnog dijafragmalnog disanja, nosite široku odeću i lezite na leđa. Postavite ruku na gornjem delu stomaka, gde se nalazi dijafragma. Udahnite i izdahnite polako. Stomak treba da se širi dok udišete i blago kontrahuje dok izdišete. Probajte da dobijete osećaj tog kretanja.

Razvoj disanja - razvoj kroz disanje
Kada osetite da ste vešti u praksi abdomenalnog disanja, spremni ste da učite puno disanje. Udahnite sporo, širite stomak, zatim grudni koš i na kraju gornji deo pluća. Zatim dišite na isti način, prepuštajući stomaku da vas vodi što dublje dok izdišete. To je kompletan Razvoj disanja. Daleko najvažnija stvar u vezi sa disanjem je Ki ili Prana, suptilna energija vitalnog disanja. Kontrola Kija ili Prane, dovodi do kontrole uma.


Нема коментара:

Постави коментар